torsdag 17 mars 2011

Mera odax!


Äppelklänningen är såld! Jag är så lycklig och glad för den fina responsen jag fått på mina kläder :D
Idag har har färdigställt tre nya byxor. Två par gula i stl 62-68 och ett par bruna skogsblommiga i stl 86-92. Lägger även upp bilder på två vändsydda klänningar i stl 74-80 som ännu saknar bärare... :)



De två första bilderna nedan visar hur man kan använda modell "Dax" medan barnet växer  genom att vika upp och ned benmuddarna. 

Det bruna paret med blommor har fått kortare midjemudd för att se mindre bebisaktiga ut. De är istället förstärkta med en bred resår i midjan för att sitta på plats. Även benmuddarna i det här exet är kortare än jag brukar göra dem, men går ändå utmärkt att växa i i och med att benen är så långa - är barnet stl 86 bär det dem med lite pösiga ben och sen växer byxan med barnet! Tyget är i verkligheten något mattare än bilden återger vilket jag gillar, det ger den rätta "vintage"-looken! 



Nedan: Vändsydd klänning mod "Minna" stl 74-80. Ena sidan i ett fantastiskt skogstyg med fåglar, andra sidan i bruna rutor med hjärtapplikation i skogstyget. Knyts i bak med bruna band.







Nedan: Ännu en vändsydd "Minna" stl 74-80. Denna knäpps med rosa knapp i bak och insidan är enfärgad rosa.


På återseende!



3 kommentarer:

  1. Wow vilka grejer!Jag vill ha allt!

    SvaraRadera
  2. Sandra! Vilka fantastiskt vackra kläder! Jag älskar också de små fina Odax-lapparna.
    När och om jag får barn kommer du ha en heltidssysselsättning. :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Tack snälla! Mia, det ser jag fram emot :)

    SvaraRadera