fredag 29 april 2011

Nysytt!


Det har varit lite dött här på sidan... Jag får väl skylla på det fina vädret och bristen på tid. Håller på att fixa en shop där man kan se vad som är till försäljning, förhoppningsvis ska den bli verklighet snarast!

Jag har även beställt storlekslappar så snart kommer det finnas storleksmärkningar i kläderna :)

Här kommer lite bilder på det som jag lyckats åstadkomma den sista tiden!


Först ut ett par "Dax"-byxor stl 86-92 i ett fantastiskt retrotyg från 70-talet med John Blund-motiv. Jag blev så förtjust i dem att Dax själv fick behålla dem och nedan ser ni bilder med byxorna in action!

 

 

Sen ett gäng tunikor i unisexmodellen "Marley" även dessa stl 86-92.

På den första har jag använt mig av ett tyg som jag tror är ett gammalt ikeatyg(?) vilket tidigare tjänat som gardin och blivit ordentligt solblekt i vissa partier. Det ser nästan ut som två olika färgsättningar så jag tog det solblekta till ärmarna och i halsknäppningen för att ge lite extra spänning och liv i tunikan.





Nummer två är en klar favorit i ett underbart bärtyg! Knappen fram har ingen funktion i det här exemplaret utan bara en fin detalj. Halsen blir lite ledigt öppen och är jättefin på.



Sist en tunika i det fantastiska John Blund-tyget med inslag av ett annat samtida tyg i samma ärtgröna nyans. Bakstycket är helt i John Blund-tyget men den kom inte med på bild.


 Avslutningsvis vill jag presentera ytterligare två par "Dax"-byxor stl 86-92 samt ett litet kombinationsförslag :)







Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig blandning av färger och mönster! Man blir verkligen på bra humör! :-)

    SvaraRadera
  2. Tack Cilla, det var roligt att höra! :)

    SvaraRadera